Nov 19, 2021
Лавренко С.О.

Проведення спільної роботи Херсонського державного аграрно-економічного університету та комунального закладу «Мала академія наук» учнівської молоді Херсонської обласної ради

article-image

У рамках спільної діяльності Херсонського державного аграрно-економічного університету та комунального закладу «Мала академія наук» учнівської молоді Херсонської обласної ради у жовтні-листопаді цього року був організований та проведений спецкурс для вчителів біології Херсонської області «Методика дослідної справи в агрономії. Доброчесність в науці, авторські права» із використанням дистанційних технологій. Автор і викладач спецкурсу – Сергій Лавренко, кандидат сільськогосподарських наук, доцент.

Спецкурс було організовано з метою забезпечення професійного зростання педагогічних працівників природничого спрямування, удосконалення практичних й науково-методичних умов для їх творчої діяльності, використовуючи набуті знання, вміння, навички і досвід у межах проведення наукових досліджень, їх математичної обробці, вмінню засвідчити свої авторські права з обов’язковим дотриманням академічної доброчесності усіма суб’єктами наукового процесу.

Протягом двох місяців слухачі спецкурсу:

  • вчилися застосовувати теоретичні знання при вирішенні практичних питань; складати науково-дослідну програму, визначати мету та завдання досліджень; правильно скласти схему досліду, визначити площу дослідної ділянки та поля; складати необхідний перелік спостережень, обліків та аналізів; основних принципів використання математичної статистики в агрономії; самостійно зробити статистичний аналіз різних агрономічних завдань;
  • отримали знання про права, що має власник патенту на винахід (корисну модель), свідоцтва на твір; процедуру розгляду заявки; державні мита; нормативно-правові акти;
  • оволодіти навичками роботи з джерела інформації, використовуючи правила їх оформлення та посилання на них у разі використання ідей, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право; з надання достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.

В ході навчання слухачі спецкурсу вдосконалювали знання і вміння при розробці, складанні та закладанні досліджень в агрономії, реалізуючи потребу в професійному самовдосконаленні. По завершенню спецкурсу слухачі отримали сертифікати.