Академічна доброчесність
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право;
- надання достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат– оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства; формою академічного плагіату є самоплагіат, що полягає у відтворенні без посилання на джерело інформації власних раніше опублікованих текстів
- фабрикація – фальсифікація результатів досліджень, посилань, або будь-яких інших даних, що стосуються освітнього процесу;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу
- списування – використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі.
За порушення академічної доброчесності
педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
- позбавлення присудженого наукового ступеня чи присвоєного вченого звання;
- відмова в присвоєнні, або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів, чи займати визначені законом посади;
- інші додаткові та/або деталізовані види академічної відповідальності педагогічних і науково-педагогічних працівників за конкретні порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та окремі Положення ХДАЕУ.
Здобувачі вищої освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
- відрахування з університету;
- позбавлення академічної стипендії;
- позбавлення наданих пільг з оплати навчання;
- інші додаткові та/або деталізовані види академічної відповідальності здобувачів освіти за конкретні порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та окремі Положення ХДАЕУ.
Корисні посилання
- Лист МОНУ від 17.09.2018 Про відповідальність спецрад за прийняті рішення про присудження наукових ступенів
- Лист МОНУ від 15.08.2018_Щодо запобігання академічному плагіату
- Лист МОНУ від 19.03.2018_ Про відповідальність керівників та вчених (науково-технічних) рад ЗВО (наукових установ) за прицйняті ними рішення про присвоєння вчених звань
- Лист МОНУ від 15.03.2018_Про відповідальність спецрад при прийняті ними рішення про присудження наукових ступенів
- Розширений глосарій термінів та понять із академічної доброчесності
- Рекомендації щодо запобігання академічному плагіату
- Рекомендації для ЗВО щодо впровадження системи забезпечення академічної доброчесності
- Керівникам закладів вищої освіти та наукових установ про планування дисертацій
Наш навчальний заклад “ЗА” дотримання принципів академічної доброчесності і підвищення якості освіти. Саме тому ми прийняли рішення про обов’язкове використання сервісу з перевірки робіт здобувачів вищої освіти на плагіат – Unicheck.
Unicheck ― це сервіс з перевірки робіт на ознаки плагіату, який вчасно надає підтримку своїм користувачам та може адаптувати систему відповідно до потреб освітніх закладів.
Створений українськими розробниками у 2014, він може використовуватись онлайн або інтегруватись з навчальними системами ЗВО (так звані learning management systems). Серед них – Moodle, Canvas, Blackboard, Schoology, Google Classroom та інші. Наразі сервісом користуються більш ніж 50 українських університетів. Навчальні заклади США, Іспанії, Бельгії та інших країн світу також перевіряють роботи з Unicheck.
Які переваги має сервіс? Серед найвагоміших – зручний функціонал; можливість порівнювати роботи з інтернет-джерелами, власною академічною базою закладу та усіма документами в його обліковому записі; здійснення пошуку в роботах, що написані українською, англійською, французькою та багатьма іншими мовами.
З повним описом можливостей сервісу можна ознайомитись за посиланням.
З будь-яких питань щодо Unicheck, будь ласка, звертайтесь за адресами: info@unicheck.com або sales@unicheck.com
Cлідкуйте за новинами на сторінці Unicheck у Facebook: https://www.facebook.com/UnicheckUa/
- Міністерство освіти і науки України
- Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти https://naqa.gov.ua
- Національний репозитарій академічних текстів http://nrat.ukrintei.ua/
- Українські матеріали та ресурси з академічної доброчесності:Сторінки Євгена Ніколаєва https://www.skeptic.in.ua